Seven Billion People | Chapter 2

Bartendern log mot mig. ''Aren't you Harry Styles?'' frågade hon nyfiket samtidigt som hon blandade våra drinkar.
''You know, the Harry Styles'' fortsatte hon. Jag skrattade åt henne. Jag hade vant mig vid uppmärksamheten från kändiskapet. Det hade jag gjort för länge sedan, men det kändes ändå lite konstigt på sätt och vis. ''Maybe, maybe not'' svarade jag henne. Hon fnittrade. ''Here are your drinks'' sa hon och räckte fram drinkarna. Jag tackade och fortsatte tillbaka till Connor. Han stog och pratade med två tjejer i korta klänningar. Förvånade mig inte direkt. Jag har inget emot Connor, men jag ville inte träffa honom. Inte nu när Erin var här, han skulle ta henne ifrån mig. Som han alltid gjort.
En av tjejerna med rött hår gav Connor en vit liten lapp med hennes number på. Han mötte min blick och blinkade. Jag skrattade åt honom ljudlöst. Falskt. Han skulle inte ringa henne. Han skulle ge henne falska förhoppningar och sen göra samma sak med en annan desperat tjej. Jag suckade för mig själv.
Jag gav Connor två av drinkarna. Connor gav den rödhåriga tjejen en sista blick och följde sedan efter mig. ''Did you see what a chick I got?'' sa han glatt. Jag himlade med ögonen. ''Yeah'' svarade jag kort. Han kollade på mig med ett höjt ögonbryn. ''And what's your problem, mate'' frågade han. Jag bredde på ett falskt leende och skrattade bara åt honom. Vi var tillbaka vid Gemma och Erin. Erin satt bredvid Gemma på den avlånga skinnsoffan. Hon viskade henne något, som svar skrattade Gemma och viskade något tillbaka. Erin fnittrade sitt vanliga underbara fnitter och kastade undan en blond hårslinga från hennes ansikte. Jag satte mig ner bredvid henne och ställde ner drinkarna på bordet. Min arm la jag runt henne. Jag lutade mig fram mot henne och viskade: ''You wanna...'' mer hann jag inte tills Connor avbröt mig. Jag kollade irriterat på honom.
''Erin, babe, you wanna dance?'' frågade han med sin flörtiga charm. Jag kände hur ilskan snart for ut ur mig. Gemma gav mig en lugnande blick. Hon visade med blicken att jag skulle kolla på Erin. Hon såg tveksam ut, skulle hon säga ja till Connor? Det skulle hon väl inte, hon känner ju inte killen! Till min förvåning nickade hon och reste sig upp smidigt. Ilskan mjuknade bort, istället kom besvikenheten ifatt. Erin kastade en nervös blick mot mig. Jag undgick att möta den. Jag ville inte, inte nu. Connor och Erin försvann ut på dansgolvet, nu kunde man bara se deras skuggor dansa. Gemma flyttade sig närmre mig. ''You can go home if you want'' sa hon till mig. Jag kollade på henne med en ledsen min. ''Are you sure?'' frågade jag osäkert. Hon skrattade åt mig. ''Mhm, go''. Jag nickade tacksamt och satte på mig min jacka och gick ut ur den svettiga klubben.
 
 
När jag kom ut möttes jag av en kall blåst. Det var skönt, där inne var det så varmt. Bakom mig hörde jag några klackar springandes. ''Harry!'' ropade någon. Jag vände mig om och möttes av ett brett leende. Det var bartendern. ''You must think I'm a creep, but I saw how sad you were, and, ehm.. I just wanted to check if you were okey'' sa hon. Hon hade bytt om från bartender kläderna och hade nu satt på sig ett par jeans och ett vitt linne med ett halsband till. Över hade hon en svart skinjacka på. Hennes bruna hår var flätad i en sned fläta. Hon var söt. ''Thank you, I've been better. But thanks'' sa jag. Hon ställde sig bredvid mig och gick armkrok med mig. Det var alldeles tyst ute. Inga paparazzis. ''My name's Darlene. I'm from Texas. Me and my family moved here for a couple of years ago'' presenterade hon sig. ''Okey, my name's Harry. I'm from England. I've always lived here''. Hon skrattade åt mig. ''You suck'' sa hon och kramade om mig löst. ''Thank you, darling'' skämtade jag. Vi hade gått en långt bit nu och jag kände inte igen mig. Förvirrat kollade jag mig om. Hur kom jag hit? Haha.
''This is where I live'' sa Darlene. ''Before I go, can I get your number?'' frågade hon nervöst. Jag log upp mot henne och tog tag i hennes mobil och skrev in mitt nummer. ''Dont you dare give it to someone else'' sa jag skrattandes. ''Haha, I promise'' sa hon. Hon stog kvar en stund och kollade på mig. Snabbt men smidigt räckte hon sig fram mot mig och kysste mig. ''Night'' sa hon charmigt och sprang in in till hennes hus. Ensam stog jag kvar i mörket och log. Jag fiskade in min mobil och slog in Gemmas nummer.
Fem signaler gick tills hon svarade.
''Hey, Gemma, can you pick me up?'' sa jag och letade efter en vägskylt. ''I'm at Dancter street, 11'' sa jag när jag hittade vägskylten. ''Sure, just a question though'' sa Gemma. ''Where is Dancter street, 11?'' frågade hon. ''I have no idea'' sa jag och skrattade.

Kommentarer
Postat av: Mickan - / My Life In My Words

- Tack :) Har du? Jag har inte fått något? :S Så skicka igen du :)


2012-09-30 @ 02:13:30
URL: http://miickzz.blogg.se



Postat av: Mickan - / My Life In My Words

- Har fått det och svarat :)


2012-09-30 @ 13:51:52
URL: http://miickzz.blogg.se



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0