Seven Billion People | Chapter 15

 
Jag satte mig ner i bilen och körde iväg. Varför var Erin så arg på mig? Vad hade jag gjort? Det måste ha varit något från igår kväll. Jag minns kvällen perfekt, men ändå kan jag inte förstå varför hon är så arg. Jag måste verkligen ha ställt till det rejält.
Jag körde upp på Zayns uppfart. Egentligen hade jag bestämt att jag skulle vara med Erin idag, men tydligt nog vill hon ju inte det, så jag och killarna hade bestämt att träffas hos Zayn. Jag klev ut ur bilen och fortsatte in till huset. Vi brukade aldrig knacka på hos varandra, om det inte var vid speciella tillfällen. Det behövdes inte, vi var som bröder och tyckte inte att det spelade någon roll om man knackade på eller plingade.
Det var varmt inne i huset, Zayn hade förmodligen tänt brasan. Varför man gör det mitt i sommaren och under den här kokheta dagen förstår jag inte, men Zayn är som han är. Högljudda skratt hördes från övervåningen. När jag gick upp där såg jag killarna sitta framför tv:n och spela Fifa. Det var Niall mot Liam. Zayn och Louis satt i soffan och pratade med varandra och skrattade åt något uselt skämt som Louis dragit. Jag satte mig bredvid dem.
''Look who's here.'' sa Louis och slog mig löst på armen. Jag började skratta åt honom.
''So, what are you doing?'' frågade jag fast jag redan visste. Zayn ryckte på axlarna. Han verkade irriterad på mig. Vad är det som jag har gjort som alla verkar arga på? Niall skakade på huvudet. Vad har jag gjort egentligen?
''What have I done?'' undrade jag. Louis kollade på mig och sa:
''You really don't know?'' frågade han. Jag skakade på huvudet. Han fnös åt mig.
''Just tell me!'' bad jag. Allas blickar riktades mot mig, men ingen svarade. Jag himlade med ögonen irriterat och sjönk ner i soffan. Efter det började alla prata med varandra som vanligt. Den enda som inte gjorde det var Zayn, han verkade verkligen irriterad. Men jag tänker inte fråga igen, om dem vägrar berätta vägrar jag bry mig.
''Why did you kiss her, Harry?'' frågade Zayn. Killarna spände upp ögonen och likaså jag. Varför brydde han sig om jag kysst Darlene? Hon är ju min flickvän.
''Zayn...'' sa Liam lugnt. Men Zayn bara skakade på huvudet åt det Liam nyss sagt.
''Why did you kiss her?'' upprepade han.
''Why do you even care if I kissed Darlene or not?'' svarade jag tillbaka vasst. Niall släppte en suck. Menade dem verkligen Darlene ändå?
''Not Darlene, Erin. Why did you kiss her like that, and then went to Darlene and kiss her?'' frågade han igen. Jag hade kysst Erin. Hade jag verkligen det? Efter en stund började minnet klarna. Jag hade gjort det, jag hade verkligen kysst Erin och sen bara lämnat henne och gått till Darlene istället. Men varför?
Jag kollade med öppen mun på Zayn. Jag visste inte vad jag skulle svara. Vad kunde man svara på en sån här frågan när man själv inte vet svaret?
''I... I ....'' orden snubblade fram. Jag vågade inte säga det som nyss uppenbaras för mig. Varför hade jag sårat Erin sådär? Det var nästan självklart. Jag vill såra henne. Precis så som hon sårat mig med Connor.

Jäkla Harry. Jäkla Harry som glömt bort vad han gjorde igår. Jäkla Harry med sina perfekta lockar. Jäkla Harry med sina underbara smilegropar. Jäkla Harry.
Jag kastade mig mot min säng. Jag är så arg, men ändå så sårbar. Dumma idiotiska Harry. Varför var jag tvungen att bli kär i just honom? Kunde det inte vara Connor istället - Connor som faktiskt gillar mig? Jag drog mig upp ur sängen och fortsatte ut.
''Mum, I'm going out for a walk!'' ropade jag från hallen. Egentligen vet jag inte riktigt vart jag ska, men vi får väl se. Det var väldigt många ute idag. Solen lös starkt och inte ett endaste moln syndes på den klarblåa himlen. Kanske ser någon som jag känner, dock inte så troligt eftersom jag precis flyttat tillbaka till England. Jag gick bort mot en kiosk som fanns i närheten och köpte en kall dricka. Det behövdes i den här värmen. Jag överdriver inte när jag säger att jag aldrig varit med om en sån här varm dag. Jag fortsätter bort mot en park några meter därifrån. Det var proppfullt med folk där, stora som små, unga som gamla. Blicken letade efter en avlägsen plats där det inte fanns så mycket folk. Efter en liten stund hittade jag en parkbänk. Det var många där vid det området, men om man ska jämföra det här med i början av parken så kan man nästan säga att det var väldigt tomt. Jag satte mig ner på den alldeles för varma parkbänken. Jag höll inne ett 'aj'. De flesta satt på det svala gräset eller låg ner och solade - och så kommer jag och sätter mig på säkert den varmaste sittplatsen. Efter en stund kunde jag inte sitta där längre. Jag tar min väska som jag lagt på bänken och vände mig om. Min blick flackade till och jag kände hur panna mot panna krockade mot varandra. Den här gången höll jag inte inne mitt aj, utan jag skrek nästan. Det var inte av personen som jag krockat med jag blev förvånad över, utan personen som var bakom. Personen som jag krockat med var ingen mindre en tjejen som jag och Connor träffat i kafét som han tagit mig till. Och gissa vem som var bakom henne, hand i hand? Connor.
 
♦♦♦♦♦
I’m just the underdog who finally got the girl
 
♦♦♦♦♦
förlåt för att segt kapitel, men nästa kommer nog bli mycket bättre! vill också tacka för alla fina kommentarer jag fått på alla kapitel, blir verkligen jätteglad. tack! :)

Kommentarer
Postat av: Lexie

Sååååm bra!


2012-12-27 @ 20:17:56



Postat av: Isabell

jättebra! :) längtar till nästa! kram! xx <3


2012-12-27 @ 22:28:56



Postat av: Sandra

Hur kan du bara släppa ett såhär spännande slut!
Jag vet inte vad jag ska skriva, jag hoppas att kapitel 16 dyker upp snart!
(+ibland måste man lägga in ett segt kapitel)


2012-12-27 @ 22:36:50



Postat av: Kyara

Jätte bra kapitel!! Längtar till nästa!


2012-12-28 @ 12:16:51



Postat av: Nea

Spännande, längtar till nästa del kommer ut.


2012-12-29 @ 16:25:35
URL: http://neeiis.blogg.se



Postat av: Emmy

Kapitlet var inte alls segt, det var jättebra precis som vanligt. Fortsätt så! :)


2012-12-30 @ 00:04:10



Postat av: Isabell

när kmr nästa? kram! xx har en bra nypr. gott nytt år :)


2012-12-31 @ 12:31:02



Postat av: Mikaela

Connor den **** ** *** ******!!! Jag gillar inte honom nu! Hmpf!! Blev Zayn x-tra sur på Hazza elr är det bara jag? Menn iaf, nästa kapitel?? ♥


2012-12-31 @ 16:43:14



Postat av: Isabell

hoppas att nästa kmr snart! kram! xx förlåt att jag tjatar :)


2013-01-01 @ 13:07:25



Postat av: Ronya

Jääääklar va bra!
Längtar till kapitel 16 (:


2013-01-01 @ 15:06:19
URL: http://iwaantyoutorockme.blogg.se



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0