Seven Billion People | Chapter 6

Gemma hade åkt bort över helgen. Om jag ska vara ärlig, har jag inte sett henne så mycket, men jag hade fortfarande resten av sommarlovet på mig. Mamma hade hittat ett hus och bestämt att vi ska flytta dit när sommaren väl var slut. Jag vet inte om jag längtade eller inte. Tänk om han skulle skada mig mer då? Förhoppningsvis var det slut mellan mamma och Adam tills dess. På ett eller annat sätt skulle hon nog få reda på det, hoppas jag.
Persiennerna i mitt sovrum var nerdragna. Små ljusglipor lyckades smyga sig in. Ihopkurad i sängen halvsov jag med mobilen nära ansiktet.
Harry slog upp dörren. Jag kisade mot honom. Han gav mig en snabb blick innan han fortsatte mot det stora fönstret i rummet. Han drog upp persiennerna så att det starka solljuset mötte mitt ansikte. Jag gav mig ifrån ett stön och satte mig upp i sängen trött.
''What are you doing Harry?'' fräste jag och la mig ner igen. Han gick fram med beslutsamma steg mot mig. Ett retsamt leende lekte på hans läppar.
''Wake up sunshine'' sa han mjukt och la sin hand på min rygg. Det kändes konstigt. Känna Harrys hand på min rygg, men det kändes bra. Konstigt nog. Jag vände mig mot honom och möttes av hans perfekta gröna ögon.
Sluta. Jag hade inga känslor för Harry, inte sådana känslor i alla fall. Han var min bästa vän, det var det enda.
''Seriously, Harry. What du you want?'' frågade jag och gäspade. Han svarade inte. Istället drog han bort täcket från mig. Jag kände hur hans blick fastnat på mig. Jag blev helt röd och skamsen. Iklädd i korta mjukishorts och ett linne bar han upp mig ur sängen. Han fortsatte mot badrummet, och gick förbi Adam som satt i morgonrock i köket med en tidning i handen. Han och Harry utbytte kalla blickar innan hans blick fastnade på mig. Han log snett mot mig. Jag kände hur illamående jag blev. Fan ta dig din jävel, tänkte jag.
Harry släppte ner mig i badkaret. Jag blåste bort en hårslinga från ansiktet och kollade upp på Harry. Han såg så mystisk ut med det där fånigt underbara leendet lekandes.
''So, what now?'' undrade jag.
''Brush your teeth and fix yourself, or whatever you do. Ehm... just brush your teeth, you don't need any make up.. or whatever'' fumlade han pinsamt och gick ut ur badrummet. Jag skrattade för mig själv.
 
Utan att ens ge Adam en blick gick jag ut ur huset. Sa hejdå till Robin, Anne och mamma och fortsatte sedan till Harry. Där satt han, i hans bil vid uppfarten. Han hade solglasögon på sig och en t-shirt med ett par vanliga jeans. Hans lockar låg perfekt. Jag kände hur mina mungipor drogs upp. Jag satte mig i framsätet bredvid honom.
''You look good, love'' sa han leendes. Jag kollade ner på mina kläder, som om jag glömt vad jag klätt på mig. Jag hade på mig en vit korsett instoppad i min högmidjade shorts.
''Thank you'' sa jag glatt. Jag satte på radion, och genast spelades en låt som jag tyckte om. Harry körde iväg därifrån.
''This song is pretty catchy'' sa jag och började sjunga med i låten. Harry skrattade åt mig, sen så började han sjunga han också. Vi mötte varandras blickar och skrattade. Sen så fortsatte vi sjunga med i låten.

Kommentarer
Postat av: Lexie

Åhhhh vad bra!! Får mig att vilja ha mer direkt! XP


2012-11-14 @ 21:26:29



Postat av: Isabell

Jättebra! :) Längtar till nästa! :) kram! xx


2012-11-14 @ 21:41:02



Postat av: a

jättebra verkligen!! Kan du inte försöka skriva lite längre kapitel? :)

Svar: jo, det ska jag försöka! var lite stressad igår, därför blev det lite kort. :)
byonedirection.blogg.se


2012-11-15 @ 17:11:51



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0