Seven Billion People | Chapter 5

Harry kollade på mig med stora oroliga ögon. Jag blinkade bort några tårar som försökte smita. Han öppnade munnen som för att säga något, men ångrade sig genast. Istället satte han sig bredvid. Han la armarna runt min midja och kramade om mig beskyddande. Nu kunde jag inte hjälpa det längre, tårarna strömmade nerför min kind. Harry kollade upp på mig och torkade bort några tårar. ''What happend?'' frågade han tyst. Jag svarade inte, jag ville men kunde inte.
''He h-h-hit...'' jag kunde inte fortsätta tills hela min röst sprack. Jag grät mot Harrys axel. Han tröstade mig lugnt. Jag snyftade högt. Hans fingrar lekte med mitt hår lugnande.
''Was it Adam?'' frågade Harry. Jag nickade. Han reste sig upp och kollade runt i rummet. ''Where the fuck is that dickhead?'' undrade han ilsket. Jag ställde mig halvt och drog löst i Harrys tröjärm.
''Harry, please. Don't tell anyone. Let Adam be, please'' bönade jag. Han kollade på mig. Man kunde se ilskan i hans blick. Harry var arg, på riktigt.
''No. No I won't'' sa Harry kallt. Jag skulle precis motargumentera när Harry avbröt mig. ''Erin, he abused you! I don't want to know what more he did to you, but you can't just keep it for yourself! You know I'm right''.
Jag kollade ner mot golvet med händerna i ansiktet. Jag ville inte, men Harry hade rätt. Det hade han.
''But... I can't, Harry. I think he's gonna hurt me anymore then, and maybe hurt mum. He doesn't love her like she loves him. He used her, and I know that he can hurt mum more than he hurt me. He's sick, Harry. If he wan't he can hurt you too''. Harry var tyst. Förhoppningsvis förstog han hur farligt det här var. Han nickade och gick runt i en cirkel, om och om igen.
''Harry...'' sa jag tyst. Han kollade upp på mig med oroliga ögon. "Please..."
Han kollade fundersamt ner mot golvet igen. "I'm only doing this for you but if he hurts you again, you know what I do". Jag nickade. Jag gick fram till honom och kramade om honom hårt. 
"Thank you, curly" sa jag och bredde på ett litet leende. Bakom alla dessa lockar kunde jag se ett litet leende på hans läppar. 
 
Erin hade somnat på mitt knä, och jag ville inte väcka henne. Utanför kunde jag höra röster. Jag kunde tänka mig vem som var där ute. Dörren slogs upp och in kunde jag se mamma, Robin, Erins mamma och Adam komma. Min blick fastnade på Adam. Han bara stog där och log som en idiot, precis som om han inte gjort något. Som om han vore oskyldig. Jag förstog på en gång att han drog ut på tiden. Varsamt väntade han tills alla andra gått in i köket, hejat på mig och givit Erin en mjuk blick. Men det gjorde inte Adam. Han drog fortfarande kvar i hallen. Med bestämda och självsäkra steg gick han fram mot mig, som hade Erin sovandes på omritat knä. Jag hade lekt med hennes hår innan, men nu när jag stod öga mot öga mot Adam, slutade jag. 
"I already know that Erin warned you, that slut can't keep a secret. But for safety, I want you to know, that I can be, hm... not so nice. So I'm just gonna say it once; keep your nose out of this. This is between me and Erin, not you" avslutade Adam med ett lömskt leende. Jag kollade ilsket på honom. 
"Arsehole" kved jag. Adam skrattade tyst. 
Isn't she beautiful?" sa Adam och räckte fram sin hand mot Erins kind. Jag slog bort hans hand och kollade varnade på honom.
"Don't you ever touch her again, you sick bastard" fräste jag. Adam bara log mot mig. Jag kollade ner på Erin som sov så fridfullt.
"Oh oh, someone got a chrush on Erin..." retades Adam.
"Shut up" sa jag. Jag log mot honom, i försök att faktiskt skrämma honom. Självklart lyckades jag inte, men det var ett bra försök av mig i alla fall. Typ. Adam gav Een en sista blick tills hans gick iväg mot köket, där dem andra var. Han skulle inte få komma undan med det här, det kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: Lexie

Åhhhh såååå bra!! Vill bara ha mer och få reda på vad som kommer hända!!!!! :):D


2012-11-09 @ 13:16:47



Postat av: Isabell

jättebra! har precis hittat novellen! :) kram! xx :)

Svar: åh, tack så mycket! hoppas du stannar då! kram :)xx
byonedirection.blogg.se


2012-11-10 @ 12:25:08



Postat av: Isabell

När kmr nästa btw? Har du ngn prviatblogg? :) Kan du inte har en frågestund? :) Kram! xx

Svar: kommer förmodligen imorgon kväll, och nej jag har ingen privat blogg. Vet inte om jag ska ha en frågestund, känns lite off topic, men vi får se :) xx
byonedirection.blogg.se


2012-11-11 @ 15:40:02



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0