Chapter 5 - Be mine'

-I like you, Zayn.
Zayn kollade på mig med stora ögon. Jag ångrade stort det jag precis sa.
-You know, more than ''only one kiss, and then it's over''. I want you, to be mine. I want us, to be more than Marissa and Zayn. I want you and me to be we.
Zayn var tyst en stund. Han kollade ner mot sina skor. Han hade flätat ihop sina fingrar. Till slut kollade han upp mot oss. Han kollade in i mina ögon. Jag försökte att inte ta ögonkontakt. Jag vågade inte.
-Me too, sa Zayn.
Han tog tag i mina händer och kramade om mig hårt. Det kändes så rätt att vara i hans famn.
-For sure? frågade jag honom.
-For sure.
Mina läppar visade ett stort leende. Det här kändes så rätt.
Klockan var ett. Jag låg i sängen och kollade upp mot taket. Inget kunde förstöra det här just nu. Inget som jag kan komma att tänka på. Mitt och Zayns förhållande var nu officiellt, jag kunde våga kalla honom min pojkvän. Det enda som saknades nu var mina föräldrar och mina lillasyskon. Jag saknade dem, väldigt mycket. Jag slöt ögonen. Den natten somnade jag med ett leende på mina läppar.
-Hey Marissa! sa Adrianna i telefonluren.
-What's up?
-I heard that the guys are going to The Brit Awards. They will be on the red carpet before they go in, wanna go and see them?
-It's sounds fun, maybe I can say hi to Zayn also.
-Yeah, but I pick you up at seven!
-Okey, see you!
Så la jag på.
Jag slängde mig ner i soffan. Allt kändes för perfekt för att vara sant. Som om något dåligt skulle hända snart. Usch, bort med såna tankar. Jag försökte att inte tänka på det, men den där känslan ville inte ge sig av. Den där känslan ville inte ge sig av. Som om det var någon som sa till mig ''Du får inte vara lycklig, snart är du inte det längre''. Jag hade helt plötsligt fått en besvärlig huvudvärk. Så jag la mina händer för huvudet, som om smärtan skulle släppa då. Tror du verkligen att jag ska låta dig vara lycklig? Glöm det.
 
-Come on Marissa, hurry up! sa Adrianna stressat i telefonluren.
-Okey okey, I'm just gonna put my shoes on, svarade jag lite irriterat.
-Yeah yeah.
Jag sprang genom dörren, låste om mig fort och sprang sedan till Adrianna som satt i bilen.
-Finally, suckade Adrianna.
Jag satte mig i framsätet bredvid Adrianna och så körde hon iväg.
-Look, there they are!

Jag var helt tyst. Stog bara där och stirrade förtjust i Zayn. Jag såg i ögonvrån hur Adrianna flinade åt mig. Hon gick närmare mig och kramade mig.

-Come on, we can go a little closer.

-Okey, sa jag, fortfarande stirrandes på Zayn.

Nu stog vi vid repen. Det var inte så många paparazzis som jag hade tänkt mig, det var mer fans där. Var femte sekund blev jag knuffad och puttad av fans som ville se killarna. Jag - som har väldigt kort temperament - höll nästan på att skälla ut dem. Men då skulle jag bara skämma ut mig. Jag hade märkt en sak nu: killarna stog en och en och tog enskilda foton medans Zayn stog bredvid en tjej. Hon hade blond vacker hår uppsatt i en bulle. Hon bärde en svart klänning med paljetter som räckte till hennes knän. Jag var inte den som brukade vara avundsjuk, men just nu var jag faktiskt det. Snabbt skakade jag av mig det, dem tog jag ändå bara kort, inget annat, eller? Okej, skärp dig. De tar bara kort, inget annat.
Det hela försämrades inom en sekund. Zayn och tjejen gick därifrån, hand i hand. Ta det lungt, Marissa.
-Can we get a kiss?! ropade en paparazzi till Zayn.
Zayn blev röd om kinderna, men han svarade inte på paparazzin.
-Come on! It's only a kiss! ropade en annan paparazzi.
Den här gången lyssnade Zayn faktiskt. Han vände sig om mot tjejen och kysste henne på läpparna.
Jag kände hur något gick sönder i tusen bitar i min kropp. Hur jag bara ville gömma mig, och aldrig bli hittad. Tårarna brändes vid ögonlocken, jag vägrade att gråta. Jag är stark. Eller inte. Jag brast ut i gråt. Adrianna vände sig mot mig och kramade om mig hårt. Hon viskade något i mitt öra som jag inte hörde. Några paparazzis kollade på mig, dem antog väl att jag bara var ett av deras flera fan, och att jag blev ledsen när jag såg Zayn kyssa henne.
-Hey Zayn, do you know who this girl is?! ropade nån paparazzi.
Zayn vände sig om och kollade rakt in i mina rödgråtna ögon. Jag vände mig snabbt. Om vi tog ögonkontakt skulle jag bara må sämre. Jag kollade mot Adrianna, hon brydde sig inte om alla paparazzis som ville ta kort och skriva skvaller dagen efter, hon totalt sket i banden och gick fram till Zayn. Hon kollade honom i ögonen. Ett ljud hördes. Hon hade gett Zayn en käftsmäll. I vanliga fall skulle jag skratta, men inte den här gången. Jag kände mig helt förkrossad. Allt var bara svart. Jag skakade. Snabbt sprang jag därifrån. Bort från allt, alla. Jag vägrade se mig om. Bara fortsätt rakt. Fortsätt tills du kommer hem. Där är du trygg. Trygg från allt annat. Där kan jag vara utan några killar, utan någon. Bara jag.
Jag hörde fotsteg bakom mig. Mina ben orkade inte mer, men jag fortsatte. Jag såg ur ögonvrån hur Adrianna sprang bakom mig, och Zayn efter henne. Åhnej.
-
Marissa, wait! skrek Adrianna.
Men nej, jag tänkte inte lyssna på henne, inte stanna, aldrig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så, nu är jag tillbaka! Hur kommer det fortsätta? Nästa kapitel kommer snart, kommentera gärna! ♥

Trackback


RSS 2.0