Chapter 10 - Date'

 
Det hade gått två veckor nu sen allt drama. Zayn hade bekräftat för media allt det där med Perrie - med ledningens bekräftelse såklart. Så allt var utrett, vilket var skönt. Idag skulle jag och Adrianna på stan och fika. Det var längesen vi fikade, bara jag och hon. Vi skulle dra till vårat favoritcafé. Roses. Roses är ett litet men mysigt café med en enkel och fräsch inredning. Det var inte många som kände till stället, så det var nästan som om det var vårat ställe. De flesta brukade istället gå till dem större och kändare cafeérna. Roses må inte vara det största, men dem hade världens godaste glass där. Jag klädde på mig en grå ttröja med ett svart tryck på och några shorts. Just nu var det mulet ute men det var ändå 25+ grader. Så det skulle säkert bli sol sen.
 
 
-I want ice cream! sa jag glatt.
-What a suprise, skrattade Adrianna.
-And you? frågade jag.
-I will take ice cream too, sa Adrianna och flinade.
-What a suprise, härmades jag.
Adrianna knuffade till mig löst och log. Vi hade inte setts på en vecka. Jag hade verkligen saknat henne. En av dem bästa sakerna med Adrianna var att hon lät en vara sig själv. Det var aldrig någon pinsam tystnad eller liknande mellan oss.
 
-So how is it between you and Zayn? frågade Adrianna samtidigt som hon åt glass. Hon hade valt melon och någon ny smak som var blå. Jag tror det var tutti frutti. Själv hade jag valt det vanliga - choklad och polka.
-It's better now. We have sorted it out now, so it's good. By the way, did you know its been a month since me and Zayn met? frågade jag.
-Well no, but congrats. If you can say so, sa hon och skrattade.
-I'll maybe call him tonight and ask if he want to see a movie.
-That sounds fun. You should do it.
-Yeah, sa jag och mumsade i mig det som var kvar av glassen.
 
''I'll pick you up at seven.
Zayn xx''
 
Jag satt i soffan och läste smset. Bredvid mig satt Adrianna och var helt uppslukad i serien som visades.
 
''Did you send it to right person now? Haha
Marissa xx''
 
Jag fick snabbt ett svar.
 
''Yep, don't ask what I'm gonna do. It's a suprise. Just put something comfortable on.
Zayn xx''
 
''Well okey, haha.
Marissa xx''
 
 -Hey Adrianna, sa jag för att få hennes uppmärksamhet.
-Huh, what?
-Read this, sa jag och räckte fram mobilen.
Hon log när hon läste igenom smsen.
-Aw, how cute.
-Yeah, it is. But can you help me get dressed up? frågade jag. It's actually our first date.
-What? Serious? skrattade hon.
-Haha, yeah. That's why I want you to help me. So please?
-Everything for you, honeybo.
Vi brast ut i skratt. Honeybo, vilket fånigt ord egentligen, men endå så sjukt roligt. Vi satt där i soffan en stund. Bara skrattade. Vi hade sån dålig humor ibland. Till slut reste vi oss upp och gick in till mitt sovrum och leta efter kläder.
-Something comfortable, huh?
Jag nickade. Adrianna gick fram till min garderob och letade.
-How about a dress?
-Okey, sure. But a simple dress.
-Okey.
-Take this then, sa hon och gav mig en klänning. And with a black braided belt it would look fantastic.
-Thank you Ad, sa jag och kramade om henne.
-No problem.
Jag satte på mig klänning och bältet. Klänning var enkel, men endå fin, blommig ärmlös klänning. Och med det svarta bältet såg det ännu finare ut. Nu var det bara sminket kvar. Men jag känner mig lite osäker om jag hinner. Klockan var tjugo i sju, vi måste skynda oss.
Vi sprang och hämtade min sminkväska. Sen så satte vi oss framför min långa spegel i sovrummet. Jag tog fram två olika läppglans, en mascara, eyeliner, foundation, rouge och ögonskugga.
-Are you kidding? You don't need make up. Not that much. You're so much more beautiful without that.
Jag böjde ner huvudet. Tårarna brände. Jag fick inte gråta, inte nu. Adrianna la sina händer på mina axlar och kollade allvarligt på mig.
-You're beautiful, Marissa. Remeber that.
Adrianna kramade om mig hårt. Hon reste sig upp och hämta papper. Hon torkade bort dem tårar som smitit ut. Jag log. Jag är så himla glad att jag har Adrianna. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne.
Adrianna snuddade lite foundation under mina ögon. Jag var röd där efter att hon torkat bort mina tårar. Sen så la hon lite mascara. Egentligen behövdes det inte så mycket. Jag hade rätt så mörka ögonfransar. Till sist bredde hon på ett fint neutralt läppglans på mina läppar. Håret var redan fixat. Jag hade kammat igenom det förut. Jag skulle låte det vara utsläppt, det passade.
-You look gorgeous.
-Thank you so much, Ad. You're the best.
-Well I already know that, but you're welcome. Everything for you.
Jag kramade om henne.
 
Jag tog snabbt på mig mina svarta ballerinaskor. Sa hejdå till Adrianna och kramade om henne en sista gång. Sedan sprang jag ut där Zayn väntade.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rätt så långt kapitel, eller vad tycker ni? Enjoy! ♥
 

Kommentarer
Postat av: lifeisonedirection

Super! Längtar tills nästa :D

Svar: Tack så mycket! :D
byonedirection.blogg.se


2012-06-26 @ 17:35:59
URL: http://lifeisonedirection.blogg.se



Postat av: Ruth

JAG ÄLSKAR ZAYN!!!!!<3<3

Du kan ju döpa mig till Jennifer Shrader Lawrence, i länkarna ;)

Svar: haha right! omöjligt att inte göra det! <3
okej, ska göra det. visste inte riktigt hur jag ska göra där, haha ;)
byonedirection.blogg.se





Postat av: Ruth

Men du jag har en annan blogg, en novell blogg!
Jag har länkat min URL till den!
Lägg till den istället så lägger jag till dig där OCKSÅ!;)<3

Svar: okej, det ska jag göra! :)<3
byonedirection.blogg.se


2012-07-16 @ 11:07:17
URL: http://Http://Storiesbyruth.blogg.se



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0