Chapter 15 - Bradford Bad Boy'

Jag sprang mot min cykel samtidigt som tårarna forsade nerför mina kinder. Hon ljuger bara. Jag satte fart därifrån. Aldrig att jag kommer tillbaka dit. Aldrig aldrig aldrig. Men tänk om det är sant då? Jag skakade bort den tanken. Såklart det inte är sant. Varför lita på en skum kvinna som tror sig kunna se i framtiden? Pfft. Bullshit. En regndroppe fall ner på mitt huvud. Himlen gråter med mig. Från en droppe till hundra. Så småningom öste regnet ner. Åh nej. Inte nu. Bara jag inte halkar nu. 
Jag tycker mig se ett ljus längre fram? men det är säkert bara inbillnig. En hård vind gör det allt jobbigare att cykla. 
Ljuset kommer allt närmre och jag kan nu se konturerna av en bil. Bilen tutar åt mig och jag får panik och svänger ner av vägkanten. Jag ramlar ner från cykeln och rullar nerför en backe. Då och då får jag massa grenar och kvistar i ansiktet. Jag känner smaken av blod i munnen. Jag försöker resa mig upp utan att lyckas. Efter många försök lyckas jag resa mig upp. Jag springer försiktigt upp till min cykel som ligger ner lutat mot ett träd. Ja tar tag i styret och fortsätter uppåt och började cykla. Regnet hade slutat och solen smög sig fram bland dem grå molnen.
 
Jag knackade på dörren och väntade. Jag kunde se min spegelbild i fönstret vid dörren. Jag såg helt enkelt hemsk ut. Löv och kvistar hade skapat ett bo i mitt trasliga hår. Zayn öppnade dörren och kollar på mig förvånat. En stor sten lyftes från mina axlar när jag fick se honom oskadd. 
-The fuck, Marissa? What happend? frågade Zayn oroligt.
Jag brydde mig inte om att svara, utan sprang bara in och kramade om honom hårt. Zayn stog där i hallen och var förvånad, fortfarande. Till slut ryckte han på axlarna och omfamnade mig. Jag släppte taget om honom log ett brett leende. Zayn skrattade åt mig.
-You should take a shower, you can borrow some clothes from me. 
-Thank you, bradford bad boy. 
Jag sprang snabbt till badrummet.
-Hey, where did you hear that from? 
Jag slängde en luftkyss till honom, och sa:
-Your hoodie is left at my place. Sorry babe! jag fnittrade.
-You bastard! skämtade Zayn.
Efter det hoppade jag in i duschen med ett brett leende smyckat 
Jag hade klätt på mig några mjukisar och gått iväg till vardagsrummet. Där satt alla killarna i bandet och spelade fifa. 
-Your cheater! skrek Louis med en tillgjord röst.
-Me? Cheater? Hah, sa Harry och la sina händer för Louis ögon.
Jag skrattade. I soffan satt Liam, Zayn och Niall. Zayn och Liam sittandes framför datorn och Niall som proppade i sig massvis av popcorn. 
Niall slängde en blick mot mig med munnen full av popcorn. Han vinkade till mig. Jag log och vinkade tillbaka. 
-Hello, you, sa Zayn.
-Hello bradford bad boy. 
Killarna skrattade. Jag gick mot soffan och satte mig på soffkanten bredvid Zayn. 
-So, what are you doing? frågade jag.
-Twitter, sa Liam och log ett sött leende.
-Oh..
-Do you have a twitter account? frågade Zayn.
-Ehm, no. Haha.
-We can fix you one! sa Liam ivrigt. Oh, if you want.
-Yeah, why not? 
Killarna fixade mig ett konto, och började följa mig när dem loggade in. Resten av kvällen spenderades hemma hos Zayn. Jag vann över Harry på fifa vilket gjorde både mig och Louis glad. Zayn beställde pizza och vi hade en allmänt rolig kväll.
 
Klockan var nu halv elva och killarna hade åkt hem, så nu var det bara jag och Zayn kvar. Vi myste i soffan. Zayn lekte med mitt hår och jag bara skrattade. Han började berätta massa pinsamma saker som hade hänt honom. Det roligaste var nog när han träffade Louis för första gången. Zayn hade letat efter toaletten, så han kollade igenom alla dörrar. När han öppnade en dörr såg han Louis med en vikinghatt och bara kalsonger på sig. Louis dansade en konstig dans till "Who let the dogs out". Zayn stängde snabbt dörren och började asgarva. Likaså gjorde jag när Zayn berättade det till mig.
Nu var det min tur att babbla på. Jag började prata om mina småsyskon, skolan, allt mellan himmel och jord. Dock berättade jag inte om det dåliga som hänt. Jag vill inte ta upp det, inte nu. Kanske aldrig. Okej, aldrig.
Sakta sluta jag prata när jag hörde några tysta snarkningar. Jag kollade upp försiktigt och såg Zayn sova med huvudet lutat mot soffstödet. Han höll fortfarande om mig. Vilket var rätt så gulligt. Försiktigt slank jag mig ur Zayns famn och skrev en liten lapp till när han skulle vakna.
''Goodnight, love. Sleep tight ♥''

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vilket bra kapitel! :) <3

Svar: tack! :)<3
byonedirection.blogg.se


2012-07-30 @ 12:04:55
URL: http://lifeisonedirection.blogg.se



Postat av: Hanna

Sjuukr bra, meeeeerrr <3

Svar: åh, tack! vet inte vad jag ska skriva i nästa kapitel, men det kommer nog upp ikväll! <3
byonedirection.blogg.se


2012-08-05 @ 12:09:29



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0