Chapter 14 - No'

-Bildlöst kapitel-
 
Madame Fortuna hade börjat förstå att jag kände igen henne. Hon höll fortfarande ett hårt grepp om min hand och drog in mig bakom draperiet. Det var mörkt och kallt där inne. Det enda ljuset som fanns var ett stearinljus och några ljusspringor som smygit sin in genom det lilla fönstret. Jag satte mig ner på en stol mitt emot henne. 
-Can I please go? frågade jag osäkert.
-Don't you wanna know about that dream?
-Do you know somethign about it? 
-Well, yes. Yes indeed. 
-Tell me. 
Hon lekte med sitt finger längst linjerna på min handflata. Det kittlade lite. 
-Tell me about your dream.
-I thought you already knew.
-Not everything, fräste hon. 
-Okey, chill, sa jag lungt. To start, it didn't feel like a dream, either a nightmare. It feelt to real. Like...
-That's enough, sa hon strängt. 
Det kokade inom mig. Vilken arrogant typ. Jag drog tillbaka min handflata och reste mig upp. Jag vände på klacken och gick ut ur det mörka rummet. Bakom mig hörde jag några klackar som sprang.
-Wait! Don't you want to know?
-No. Not when you're like that. Mean and cruel. 
-I'm sorry, please stay, bönade hon.
I bakgrunden kunde jag höra kassörskan skratta hånfullt åt Madame Fortuna. Madame Fortuna kastade en arg blick mot kassörskan. Hon blev snabbt rädd och satte på sig sitt pokerface. Jag log, det här var underhållande. 
-Please, sa Madame Fortuna desperat.
-I'll give you one more chance, and that's it. 
-Thank you, sa hon lättat. 
Jag följde med henne bakom draperiet igen och satte mig ner.
 
 
Jag hade suttit där i en halvtimma nu, väntat på att hon skulle berätta för mig. Men hon hade bara babblat på om massa annat nu. Till slut tog hon fram en kortlek. Eller inte en vanlig kortlek, utan det var med bilder på. Jag fick en dålig känsla av dem. 
Hon la ut dem på det runda bordet, och lät mig vända ett kort. Jag tog kortet i mitten. Det var en bild på ett blödande hjärta med en kniv i. 
-Love, the card of love, sa Madame Fortuna mystiskt. Are you in love with someone?
Jag rodnade och fäste fast min blick mot golvet. Jag kunde inte hjälpa att le.
-You don't have to answer, I can see it.
Hon tog bort kortet och blandade om. Sedan la hon ut korten på bordet igen. Jag tog kortet längst ut och vände på det. På bilden var det en lieman som var halvtäckt av dimma. På marken låg en röd ros som hade vissnat. 
-What does it mean? frågade jag oroligt.
Hon kollade upp på mig med en ledsen blick. 
-I'm sorry, but the one you're in love it, something bad gonna happen him. 
-No, no, no, no. That's not true. You're liar! skrek jag. 
Jag ställde mig upp våldsamt och sprang därifrån. Jag vägrade att gråta, trots att det brände. En salt tår lyckades smita. Jag sprang till cykeln och skulle precis börja cykla därifrån när jag hör Madame Fortuna ropa:
-He's gonna die Marissa!
 
♦♦♦♦♦
Kan man verkligen lita på Madame Fortuna? Kommer han verkligen att dö? 
Väldigt kort kapitel, men det får ni tåla! Enjoy lovely readers! ♥

Kommentarer
Postat av: Frida

wooow, super braaa Rebecka! är ditt största fan ! :-*

Svar: aw, tack frida! och jag diiiitt! :*
byonedirection.blogg.se


2012-07-21 @ 22:27:16
URL: http://lifeisonedirection.blogg.se



Postat av: Therese

Hejsan!!! Jag och min kompis har skapat ett så kallat "One Direction Projekt" på min blogg. Jag skulle bli jätte glad om du deltog men jag skulle bli ennu gladare om du delade med dig på din blogg om det här. Jag skulle bli så grymt glad för vi vill att det här ska bli stort!
Kram

Svar: hej! kan tyvarr inte vara med eftersom jag ar utomlands :/
byonedirection.blogg.se


2012-07-23 @ 20:54:17
URL: http://mystoryaboutonedirection.webblogg.se



Postat av: Anonym

Är du/ni sugna på en ny billig design? Just nu är det sommar pris så för en fansite kostar det 50kr och en avancerad 40 kr! Kolla in http://swagdesigns.webblogg.se

Svar: nej tack, älskar min design som jag har nu. men tack ändå :)
byonedirection.blogg.se


2012-07-28 @ 10:21:14



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0