Chapter 12 - Adrianna'

                      Maten                                                  Marissas outfit
Jag vaknade av en doft av mat. Den starka solen lyste på mig, och jag var tvungen att kisa för att se klart. Framför mig stog Zayn med en stor McDonalds påse.
-Look what I fished up, skämtade han.
Jag skrattade till hans dåliga skämt. Hans satte sig på huk bredvid mig.
-I don't know what you usually order, but I took chicken nuggets with frites.
-It doesn't really matter, I can eat anything right now!
Zayn skrattade till. Han gav mig min mat och en cola. Jag slängde i mig all mat. Nom nom nom. Jag kollade försiktigt mot Zayn med en kycklingbit och pommes i munnen. Han började gapflabba åt mig. Jaha, så rolig såg jag ut. Fast i och försig, det skulle jag också göra.
 
 
Jag kysste honom farväl och sprang in genom dörren. Som vanligt låg Adrianna i soffan och tjockade i sig godis samtidigt som hon kollade på tv. Jag hade fortfarande på mig Zayns hoodie. Den var mysig, men jag hade lovat honom att ge tillbaka den nästa gång vi skulle träffas.
-Hi Ad, sa jag.
-Oh, hi Marissa. So... tell me everything! sa Adrianna ivrigt.
-Haha, I will, just gonna change outfit.
-Okey, but hurry!
-Yeah yeah, sa jag och småflinade.
 
Jag hade klätt på mig ett par ljustorka shorts med ett bälte till. Ett stickat linne med en svart top under. Som accessoar hade jag valt ett enkelt halsband.
Adrianna satt fortfarande i soffan och väntade på att jag skulle komma. Hon kollade upp mig och gjorde en gest med handen som visade att jag skulle sätta mig bredvid henne. Jag satte mig ner på den mjuka soffan mittemot Adrianna och flinade.
-Come on! Tell me everything! sa hon exalterat.
-I will, Ad. Take a chill pill, skämtade jag.
-Yeah yeah, just tell me, sa hon och fnissade.
-Okey, It started with that Zayn..., började jag.
Jag berättade om hela kvällen. Om den romantiska middagen, att jag fått reda på att Zayn inte kunde simma men att jag fick ner honom i vattnet ändå, o så vidare.
Adrianna började att fangirla.
-Omg, this is so freakin' cuuute!
-Shut up! sa jag skämtsamt och började rodna.
-Zayn and Marissa is sitting in a tree...
-Ad, shut your mouth!
Hon nöp mig i kinderna och skrattade samtidigt.
-I know you love me, Walters.
Jag gjorde losertecknet till henne. Haha, fan va barnsliga vi var ibland. Adrianna ställde sig upp och började dansa. Hon dansade allt längre och längre bort ifrån mig. Hon sjöng något ohörtbart.
-I'm getting ice cream! Do you want some? frågade Ad.
-Yeah, sure.
Adrianna försvann in i köket. Så länge letade jag efter någon film som vi kunde titta på. Jag och Adrianna hade gått och hyrt några filmer häromdan, men jag kunde inte hitta någon av dem. Adrianna klampade in i vardagsrummet med en sked i munnen. Den här gången med Ben & Jerry's Half Baked och en film i andra handen och en till sked. Jag kisade för att se bättre vilken film hon hade. White Chicks. En klassiker. Det var både min och Adriannas favoritfilm.
-Woho, White Chicks! tjöt jag.
Det här skulle bli en bra dag.
 
Jag flätade fast mina fingrar med hans. Han förde mig till något vackert ställe. Vi satte oss ner på gräset. Helt plötslig så var jag under vattenytan. Jag försökte simma upp men lyckades inte. Jag ropade på hans namn under vattnet, misslyckat. Det kändes som om hela jag skulle explodera. Snart skulle jag dö. Snälla hjälp mig någon. Helt plötsligt drog en stark hand upp mig. Jag kollade in i hans ögon. Varför gör han såhär mot mig? Trots att jag nyss varit under vatten alldelles för länge var jag torr som en öken. Snarare sagt var jag i en öken. Bredvid mig stog han och log ett hånfullt leende. Helt plötsligt kysste han mig ömt på läpparna. Nästa sekund sveptes jag av en sandstorm. Jag fick massa sand i ögonen. Jag var helt uttorkad. Jag försökte att fly därifrån, men sandstormen höll mig i ett hårt grepp.
''Poor little girl, thinks she can escape from my arms.''
 
Jag vaknade kallsvettig. Min kudde hade blivit blöt. Täcket låg nere på golvet och jag såg förstörd ut och rödgråten. Vad fan drömde jag om? Men det var ingen dröm, inte heller någon mardröm. Jag kunde inte lista ut det. Det var långt ifrån en mardröm. Snarare som en syn. Jag drog upp täcket och försökte somna om. Men hela tiden kunde jag höra den där kalla hånfulla rösten som pratade till mig. Jag tror jag håller på att bli galen.
 
                                                                                                                                                                            
Vad håller på att hända med Marissa? Inbillar hon sig bara, eller håller hon faktiskt på att bli galen?
Nästa kapitel släpper jag efter att tre olika IP-adresser kommenterat! ♥

Kommentarer
Postat av: millena :)

omg, bäässttt miiin booo<3

Svar: hih naaaaw, tack boohoney! <3
byonedirection.blogg.se


2012-07-13 @ 18:20:54



Postat av: AMANDA

skriv mer thihih


2012-07-13 @ 18:58:02



Postat av: Ruth[JenniferShraderLawrence]

AHHHHH åh vad bra!!!!
VILL VETA VAD SOM HÄNDER MED HENNE!!!!!!:D

Asså jag har länkat dig bland mina länkar men du har inte gjort det samma med min blogg.
Vore bra om du gjorde det;)))<33

Svar: haha, taaack! och förlåt för det med länkarna! jag sak göra det så snabbt som möjligt :)<3
byonedirection.blogg.se


2012-07-13 @ 20:16:38
URL: http://JenniferShraderLawrence.blogg.se



Postat av: frida

superbra! Och jag älskar in design :D <3

Svar: hihi tack! visst är den? jag älskar den, är så glad att Mickan gjorde den till mig! <3
byonedirection.blogg.se


2012-07-13 @ 20:42:24
URL: http://lifeisonedirection.blogg.se



Postat av: Hanna

Braa!

Svar: Tack!
byonedirection.blogg.se


2012-07-15 @ 22:50:55



Postat av: Hanna

bääässssttt älsk <3


2012-08-06 @ 11:57:40



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0