Seven Billion People | Chapter 13

Jag slöt mig ifrån Harrys kyss och kollade på honom förvånat. Han tog ett djupt andetag och andades ut lukten av stark alkohol. Han gav mig en sista blick innan han gick bort från mig och iväg till Zayn och resten av killarna, samt Gemma. Han var full. Det var väl självklart att han var full, varför skulle han annars kyssa mig? Jag skulle följa efter honom när jag såg honom stå och dansa med en annan tjej. De kollade varandra i ögonen djupt. Hon kysste honom på läpparna. De log mot varandra. Harry såg så kär ut, trots att han var full. Mer kunde jag inte se. Sårat trängde jag mig förbi alla dansande människor. Jag öppnade klubbens dörrar och gick ut. Jag andades in den småkalla luften i lungorna. Dörren öppnades bakom mig. Jag vände mig om och såg Zayn stå där.
''What happend?'' frågade han mig.
''I hate this!'' skrek jag gråtandes. ''I hate that he kissed me just because he was drunk. I hate how I'm falling in love with someone I can't have! I hate that I love him so badly! But he only sees me like his best friend. I hate that.''
Zayn gick fram till mig hastigt och kramade om mig hårt. Jag kunde inte hjälpa det längre. Jag började gråta mot hans axel.
''Erin, you fool. He's head over heels in love with you.'' berättade Zayn. Jag skakade på huvudet.
''Yeah, sure. That's why he looked completely in love with that girl he danced with. Zayn, he doesn't like me like that.''
Zayn släppte taget om mig. Vi satte oss på den kalla stentrappan vid dörren. Jag suckade tungt. Min blick föll ner på marken. 
''Come on, love. It maybe looked like he was in love with her, but he is in love with you.'' sa han lugnt. Jag kollade upp på Zayn och mötte hans blick.
''I promise you, Erin. You should know how happy he was when he got to know that you were moving back to England. And you must be blind if you can't see how he just brighten ups when he sees you.'' berättade han. Jag började skratta. Zayn la armen om mig och drog min intil honom skrattandes.
''Thank you, Zayn. I appreciate it.'' tackade jag. Zayn log mot mig och reste sig upp. Han räckte sin hand mot mig och hjälpte mig innan vi gick tillbaka in till klubben. Värmen inne i klubben slog mot oss när vi gick in. Jag ursäktade mig och gick till tjejtoaletten. Jag försökte gå med huvudet sänkt så ingen skulle se att jag gråtit. Noggrant granskade jag att ingen annan var där inne. Jag gav ifrån en lättad suck och gick fram till en av dem stora speglarna. Tog tag i lite papper och duttade på några ställen där sminket förstörts. Det såg inte lika bra ut som förut, men det var tillräckligt. Med rödgråtna ögon kollade jag på min spegelbild. Dörren öppnades. Jag kollade bakåt och såg henne där. Tjejen som Harry dansat med. Snabbt kollade jag bort från henne och låtsades kolla på min egen spegelbild. Tjejen kollade på mig. Med försiktiga steg gick hon fram till mig.
''Are you okey?'' frågade hon. Det sista jag ville göra just nu var att prata med henne. Jag vände mig om mot henne. Inte undra på att Harry är kär i henne, hon har drömutseendet. Det ljus nougatbruna håret låg på hennes axlar. Hon fortsatte att kolla på mig med sina turkosa ögon. Jag gissar på att mina röda ögon avslöjade mig.
''Yes, thanks.'' sa jag kallt innan jag vände mig mot spegeln igen. Hon höjde på ena ögonbrynet och skrattade därefter tyst. Jag försökte att inte himla med ögonen. Varför just nu? Och varför skulle det vara just hon?
''I'm sorry, I'm just not in a good mood right now.'' ursäktade jag mig. Jag hade fått dåligt samvete efter att ha svarat henne sådär kallt förut. Hon log mot mig.
''It's okey, I understood that.'' svarade hon vänligt. Jag log tillbaka mot henne innan jag gick ut därifrån. Jag fortsatte bort mot platsen där vi hade suttit förut. Där satt alla samlade på sofforna och skrattade. Jag satte mig på den lediga platsen bredvid Niall.
''Where have you been babe?'' frågade han med sin breda irländska accent. Jag bredde på ett leende.
''Just took a bit air.'' svarade jag. Niall började skratta. Det var tydligt att han också var full, men som jag märkt tidigare idag brukade han skratta åt nästan allting. Jag skrattade åt honom. Han log brett så man kunde hans tandställning.
Jag försökte att hålla undan min blick från Harry, men det funkade inte. Hans blick letade efter någon. Jag försökte att vara så diskret som möjligt när jag kollade på honom. Visst, kalla mig läskig. Jag började skratta åt något som alla andra skrattade åt för att hänga med. Skulle jag berätta för Harry vad jag känner för honom? Eller skulle han bara bryta kontakten med mig och tycka det skulle vara pinsamt?
''Erin, hello? Eriiiiiin.'' Jag vaknade upp från mina tankar och kollade förvirrat på Louis. Han började skratta åt mig. ''What were you thinking 'bout then?'' retades han. Jag skrattade kort åt honom och himlade med ögonen.
''So, you're single?'' frågade Andy. Alla brast ut i skratt, alla förutom Harry.
''Haha, not really. I'm actually dating someone.'' svarade jag. Liam slog till Andy på armen och gjorde en ledsen min. Andy suckade men började sen skratta åt något Maz sa. Jag hade inte märkt det först nu att Harry kollade på mig. Jag kollade tillbaka på honom. Han kollade inte bort. Efter en stund flyttades hans blick mot något annat. Harry ställde sig upp glatt och började gå bort från oss innan han sen kom tillbaka. I armarna hade han tjejen som han dansat med, och tjejen som jag stött på förut.
''Guys, this is Darlene. Darlene this is my friends.'' han dröjde kvar blicken på mig när han sa det. Jag flydde undan från hans blick och kollade ner på golvet.
''Hi.'' sa Darlene vänligt. Hon fick ett snabbt svar av alla i kör. ''Hey, I've met you. You're the girl from the bathroom, right?'' frågade hon mig. Blickarna riktades mot mig efter att hon ställt frågan.
''Wait, you two know eachother?'' undrade Harry.
''We had a smalltalk.'' sa jag så vänligt jag kunde. Hon log ett brett leende mot mig. Jag besvarade hennes leende med ett svagt skratt. Harry la sin hand beskyddande på Darlenes midja. Jag kollade bort från dem och på Zayn som mötte min blick på en gång. Han kollade säkert på mig. Jag reste mig upp från soffan.
''I think I'm gonna go now. Bye.'' sa jag och vinkade hejdå till alla. De alla kollade ledsamt på mig.
''Don't go!'' sa Niall.
''Sorry, but I'm tired. Once again - bye.'' avslutade jag och vinkade ännu en gång hejdå innan jag gick därifrån. När jag kom ut ur klubben tillät jag mig själv att gråta. Det var inte långt härifrån till Connors lägenhet. Jag bestämde mig för att gå dit. Jag tokade bort några tårar och började öka på takten.
 
Jag knackade försiktigt på lägenhetsdörren. Jag väntade några minuter innan jag knackade igen. Dörren öppnades av en halvsovande Connor. Hans bruna hår var rufsigt och på sig hade han en t-shirt och ett par mjukisbyxor. Han blinkade några extra gånger för att se om jag verkligen stod där. När han till slut insett att jag var där på riktigt kollade han på mig förvånat.
''What are you doing here?'' frågade Connor mig. Jag kollade ner på golvet innan jag kollade upp igen.
''Can I sleep at you tonight?'' frågade jag blygt. Han sprack upp i ett leende.
''Sure.'' sa han och flyttade åt sidan så att jag kunde gå in i lägenheten. Jag tog av mig ytterkläderna. Connor tände lampan svagt.
''I'm sorry for last week.'' sa jag.
''It's okey. I were pushing you to hard.'' svarade han. Jag log tacksamt mot honom. Connor gick fram mot mig och tryckte mig mot honom och kramade om mig hårt.
''I've missed you.'' sa han och kysste mig lätt på läpparna.
''I've missed you too.''
♦♦♦♦♦
Like all those days and weeks and months I tried to steal a kiss

Kommentarer
Postat av: Fang

Så jävla bra!! Gud vad jag längtar till nästa kapitel <3

Svar: åh, tack! <3
byonedirection.blogg.se


2012-12-20 @ 23:14:40
URL: http://sventyfivedays.blogg.se



Postat av: Kyara

Sjukt bra kapitel! Längtar till nästa! Din blogg är en av mina absolut favorit novellbloggar!

Svar: åh, va glad jag blir! tack så mycket :D
byonedirection.blogg.se


2012-12-21 @ 13:45:21
URL: http://novelleromonedirectionn.blogg.se



Postat av: Isabell

jättebra btw får man vara med i novellen? :) kram! xx

Svar: tack! hm, det bror på. ifall jag känner för att välkomna in en ny karaktär i fanficen så får du vara med :) xx
byonedirection.blogg.se


2012-12-21 @ 16:53:01



Postat av: Isabell

Vill du veta vem jag skulle blir tillsammans med då? vill du har en berskrving om mig? :) xx

Svar: gärna en beskrivning! men du ska veta att det inte är säkert att du kommer få en roll i fanficen. bara så du vet :) xx
byonedirection.blogg.se


2012-12-21 @ 17:35:14



Postat av: Isabell

jag vill blir tsm med louis elr med liam, för att dom är mina favoriter, vet inte rikigt vrf, det e bara så, här kmr en berksriving om mig: jag heter isabell, kallas för Bella, har brunt lite självlokcigt hår, som är mellanlångt, blåa ögon, är 160 cm lång, inte smal, inte tjock, mittemellan gillar att adnända tajat jeans, ibland klackskor, inte för tajta toppar, shorts, långklänningar, inte för tajta linne, jenasjakcna för sommaren skinnjacka för våren och hösten, dunnjacka på vintern, min favoritfärg är blå, är 20., född 92, gillar 1D ändå :) vad tkr du? :) kram! xx

Svar: det blir bra, tack! xx
byonedirection.blogg.se


2012-12-21 @ 19:37:11



Postat av: Isabell

Ok! :) det skulle vara så roligt och betyda så mkt för mig att vara med i din novell! :) kram! xx har en bra jul och nyår! :D kram! xx

Svar: jag ska försöka få med dig i fanficen! tack och detsamma isabell, kram xx
byonedirection.blogg.se


2012-12-21 @ 21:14:07



Postat av: Anonym

~Åå vilken härlig novell...Längtar jävligt mkt till nästa del~


2012-12-21 @ 22:26:55



Postat av: Isabell

Ok! tack! :) du kan har med perspektiv, det skulle vara roligt att veta hur Harry och Connor tänker? :) Kram! xx

Svar: ja, det kommer komma i fortsättningen. tack :) xx
byonedirection.blogg.se


2012-12-22 @ 08:45:49



Postat av: Isabell

min syrra kmr till mig och min familj över jul, hon bor i sthlm, 4-5 timmar bort från min stad, träffar inte henne så ofta, saknar henne så mkt <3, så jag kmr inte kunna läsa din novellblogg, elr jag vet inte, men sen kmr jag läsa den, ta inte illa upp, hoppas att du förstår. ska kanske till sthlm över nyår, har en bra jul och en bra nyår, kram! xx

Svar: nedå, inget som du behöver ursäkta dig över! tack så mycket isabell, detsamma! xx
byonedirection.blogg.se


2012-12-22 @ 13:06:57



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0